4 Aralık 2010 Cumartesi

Biscotti (Selanik Gevreği)





Zencefilli Çatlak Kurabiye tarifini deneyim dedim Biscotti yapıp çıktım mutfaktan :) Aklımdaki hesap mutfağa uymadı anlayacağınız, çünkü kurabiye için bir malzemem eksikmiş meğer :) Tabi ben bunu şeker ve yağı çırptıktan sonra farkedince kitapta bu malzemelerle yapabileceğim bir başka tarife geçtim hemen, zaten bunu da denemek istiyordum, o kadar çok tarif var ki denemek istediğim :)) Tarifimiz, Işıl Sözer ve Berna Gürşen'in yeni çıkan BUTİK PASTACILIK kitabından.. Ben kitabı çok beğendim; öncelikle çok kalın bol tarif içeren bir kitap, ve şeker hamuru modelleme konusunda da çok detaylı bilgiler vermişler.. İlgilenen herkese tavsiye ederim..
Gelelim tarife;

MALZEMELER
80 gr tereyağ
1 kap (200 gr) toz şeker
3 yumurta
1 tatlı kaşığı vanilya özütü (ben toz vanilya kullandım)
 3+1/2 kap (385 gr) un
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/4 tatlı kaşığı tuz
1+1/2 kap (180gr) bütün fındık (evde yoktu ben koymadım)
1 kap (95 gr) file badem
ben bir de 7-8 adet kuru kayısı ekledim
HAZIRLANIŞI
Fırını 165 dereceye getirin, ısınmaya başlasın.
Tereyağ ve şekeri mikserle 2 dk karıştırıp krema kıvamına getirin.
Çırpmaya devam ederken yumurtaları teker teker yedirin.
Vanilyayı de ekleyip karıştırmaya devam edin.
Un, kabartma tozu ve tuzu birlikte eleyin.
Tüm malzemeyi bir aaraya getirerk hamur toplanana dek karıştırın. Fındıkları ve file bademi ekleyin. Hafif ele yapışan bir hamur elde edeceksiniz.
Hamuru unlamış olduğunuz tezgah üzerinde rulo haline getirin. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin.
Dilerseniz bu aşamada üzerine çırpılmış yumurta sürüp toz şeker ile süsleyebilirsiniz.
Yaklaşık 30 dk piştikten sonra fırından alıp tel ızgara üzerinde iyice soğutun ve fırın ısısını 150 dereceye düşürün.
Ruloyu 2 cm. genişliğinde dilimleyin kuruyana kadar fırın teli üzerinde yaklaşık 25 dk daha pişirin.
Tarifte aynı ölçüler korunarak ceviz, tuzsuz yeşil fıstık veya kuru meyve  çeşitlerini de kullanabilirsiniz.

Şimdi gelelim benim deneyimime; bence yapımı çok kolay bir çay yanı tatlı. Benim kıtırlar kitaptaki resimdeki kadar güzel görünmüyor çünkü tam düzgün kesemedim, ama lezzetleri süper. İlk fırından çıkardığım bütün parçayı tamamen soğumadan kestim belki de bu yüzden keserken biraz dağıldı. Orta kısmı da henüz biraz hamurdu, belki de 5 dk kadar fazla tutmam gerekirdi fırında, ama kesilmiş dilimler fırında tekrar pişince kıtır kıtır oldular. Bir de dilimler biraz kalın oldu, bence daha ince kesilebilir 1 parmak kalınlığında mesela..Çay yanı atıştırmalık güzel bir lezzet, afiyet olsun..

2 yorum:

  1. Ellerinize saglik Selmin Hn,

    Aklinizda bulunsun aslinda sicakken kesmek daha iyidir. sogudukca kirilma ihtimali artar..

    YanıtlaSil
  2. Işıl Hanım,
    Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim, en kısa zamanda tekrar deneyeceğim, çok lezzetliydi :) "Butik Pastacılık" kitabınızda denenecek daha çok tarif var:)

    YanıtlaSil