3 Şubat 2010 Çarşamba

Cupcake (Kapkek) Denemeleri


Kapkekleri yapıp yiyeli bir hafta oldu ama ben ancak yazıyorum. İlk defa kremalı kapkek denedim. Çok lezzetli oldu ama daha da güzellerini yapabileceğimi düşünüyorum :) Bu sefer tarif de vermek istiyorum, yapımı kolay herkes deneyebilir. Tarifi Arman Kırım'ın Hürriyet Pazar ekindeki yazısından aldım. Yazdığına göre, bu tarif Londra'nın ünlü fırını Hummingbird Bakery isimli pastaneden..
Çikolatalı Kapkek
Malzemeler
100 gr un
20 gr toz kakao
140 gr toz şeker
1,5 tatlı kaşığı kabartma
Bir tutam tuz
40 gr tereyağı (oa sıcaklığında)
120 ml tam yağlı süt
1 yumurta
1 paket toz vanilya
Çikolata kreması veya vanilya kreması
Fırını önceden 170 C ye ısıtın
Un, kakao, şeker, kabartma tozu, tuz ve tereyağını büyükçe bir kase içine koyup mikserle yavaş devirde karışım kum gibi bir görüntü alana dek karıştırın. Sütün yarısını yavaşça kaseye dökün ve tüm karışıma karıştırarak yedirin.
Bir başka kase süt, vanilya ve yumurtayı çatalla çırpın ve yarısını büyük kasedeki unlu karışıma yavaşça boşaltıp mikserle karıştırın. Mikseri yüksek devire getirip topaklanmalar varsa çırparak çözdürün.
Mikseri şimdi yavaş devire getirin. Geri kalan sütlü karışımı kaseye dökün ve karışımı pürüzsüz olana dek birkaç dakika çırpın. Kasenin kenarlarında kalanları da sıyırın.
Karışımı kağıt kaplara paylaştırın. Kapları 2/3 seviyesine kadar doldurun. Önceden ısıtılmış fırında 20-25 dk pişirin.
kekler tamamen soğuyunca üzerlerine kaşıkla veya krema sıkma poşedi ile çikolata kreması veya vanilya kreması sürün. Üzerini herhangi bir pasta süsü ile süsleyin. Ben damla çikolata parçaları kullandım.
Vanilya Kreması
Malzemeler
200 gr pudra şekeri
80 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
25 ml tam yağlı süt
Vanilya
Büyükçe bir kase içinde pudra şekeri ile teryağını mikserle orta devirde karıştırın.
Süt ve vanilyayı ayrı bir kase içinde karıştırın. Mikserin hızını yavaş ayara getirin ve sütlü vailya karışımından herseferinde bir kaşık ekleyerek karıştırın. Bütün süt karıştığında mikseri hızlı devire getirin ve 5 dk kadar çırparak kremayı hafif ve puf puf bir dokuya ulaştırın. Kremayı ne kadar uzun süre çırparsanız o kadar hafif ve puf puf olur.
Çikolata Kreması
Malzemeler
200 gr pudra şekeri
100 gr tereyağ(oda sıcaklığında)
40 gr toz kakao
40 ml tam yağlı süt
Vanilyalı krema tarifindeki aynı işlemleri yapın. Bu sefer pudar şekeri, tereyağ ve kakaoyu karıştırın. sütü yavaşça yedirin ve kremayı elde edin.
Ben evde yeterli tereyağ olmadığı için margarin kullandım. Tereyağının daha güzel olacağını düşünüyorum. Kremayı ilk yaptığınızda yağ tadı biraz rahatsız ediyor ama birgün dinlenince o tat kalmıyor. Belki 2-3 saat dinlenmesi de yetebilir, denemek lazım :) AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder