30 Mart 2010 Salı

Florentines




Bu tatlı kurabiyeleri bir blogda görmüştüm. Denis Buosi'nin tarifi, bu sayede kendisinin ÇİKOLATA isimli kitabını da mutfak kütüphaneme eklemiş oldum :) Çikolata kaplı bu sable kurabiyeler çayın yanına harika bir atıştırmalık, biz ailecek bayıldık. Eh tabi kitap hediyesi için de aşkıma kocaman bir teşekkür :)
Sable Kurabiye (Yaklaşık 500gr hamur için malzeme)
3-4 cm lik minik kalıplarla 50-55 adet kurabiye elde edebilirsiniz
120 gr tereyağı
2 gr ince tuz (1 çimdik)
55 gr pudra şekeri
60 gr tant pour tant (30 gr badem tozu ve 30 gr şeker)
45 gr yumurta (1 yumurta)
225 gr un
Kuru malzemeleri elekten geçirin. Tüm malzemeleri unun sadece 1 su bardağı kadarını ekleyerek bir spatula yadımı ile karıştırın. Hamur kıvama geldiğinde kalan unu da yavaş yavaş ekleyerek hamuru yoğurun. Üzerini streçle kapatıp 1 gece boyunca dolapta bekletin. Ben 10-12 saat kadar beklettim. Önceden 160 oC ısıtılmış fansız fırında 13-15 dk kadar pişirin. Kakaolusu için; elediğiniz una 30 gr kadar acı kakao ekleyin. Kitapta strece sarılırsa günlerce dondurucuda muhafaza edilebileceği yazıyor.
Çikolata kaplama için
100 gr bitter çikolata
100 gr sütlü çikolata
100 gr beyaz çikolata
isteğe göre kuru meyve ve şekerleme, ben evde bulunan ceviz, incir ve kayısı kurusunu kullandım. Çikolata olarak da bu seferlik sadece bitter ile yaptım.
çikolataları benmari usulü eritip kurabiyeleri çatal yardımı ile sosa batırıp yağlı kağıt üzrine dizin. Üstlerini istediğiniz şekilde süsleyin. Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder