11 Mart 2010 Perşembe

Peynirli Domatesli Açma

Yeni bir tarif daha ama bu sefer tuzlu :) Yapımı pratik çayın yanına harika gidiyor. Derya Baykal'ın programında izledim ve ilk defa mayalı hamur yaptım. İlk deneme için gayet lezzetli idi :) Siz de deneyin. Hatta büyük kurabiye kalıpları ile keserseniz benim kalpler gibi görüntüsü de güzel açmalar elde edebilirsiniz.
Malzemeler
2,5 çay bardağı ılık su
1 yemek kaşığı yaş maya (25 gr)
4 su bardağı un (500 gr)
1/2 çay bardağı sıvı yağ
4 çay kaşığı tuz
2 çorba kaşığı şeker
Üzeri için
150 gr beyaz peynir
2 domates ya da 10-15 adet cherry domates
2 çarliston biber
1 yumurta sarısı

Ilık su ile yaş mayayı canlandırın. Üzerine un ve diğer malzemeleri ekleyin ve iyice yoğurun. Hamuru 10-15 dk dinlenmeye bırakın. Daha sonra hamuru istediğiniz şekillerde ve boyutta açın. Programda 10 parçaya bölüp yapmışlardı. Üzerlerine yumurta sarısını sürüp peynir, domates ve biberleri yerleştirin. Ben üzerine cherry domatesleri ikiye bölüp koydum daha şirin oldu hem de bu mevsimde minik domatesler daha lezzetli. Yalnız programdaki gibi peynirleri kalıp şeklinde koymak iyi fikir değil. Peyniri ezip hamurun üzerine dağıtarak koyarsanız daha lezzetli olacağını düşünüyorum. Benim yaptığım şekilde yoğun pynir tadı oldu. Pişirilmeye hazır açmaları yarım saat kadar dinlendirin. Vee tepsimizi önceden ısıtılmış 200 oC fanlı fırına sürüyoruz. 15-20 dk içinde açmalarınız hazır. Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder