4 Aralık 2014 Perşembe

Arda'nın Mutfağı'ndan Karamelli&Muzlu Cup

Arda'nın Mutfağı'nı takip eden çoktur. Güzel bir tarif ilgimi çekti ve denedim, tavsiye ederim. Tarifi birebir veriyorum fakat yorumlarımı da ekleyeceğim. Nasıl arzu ederseniz öyle pişirin ve afiyetle yiyin, biz öyle yaptık :)

Tarif 1/2 lt sütle fakat ben 1 lt sütten yaptım, kullanmak istediğim büyük bir bardağım vardı bundan 6 adet çıktı, Kase kullanırsınız 8 adet çıkar.


Birinci tavisyem; muhallebi piştikten sonra yarım kutu kremayı ayrı biryerde çırpıp muhallebi ile karıştırmak, böylece muhallebinin daha da lezzetli olacağını düşünüyorum, pastacı kremasında da aynı tekniği uyguluyorum.

İkinci tavsiyem; sıralama ile ilgili. Önce fıstıkları kırıp kavurun, bir kenara ayırın, ardından Muhallebiyi pişirip ılınınca çırpılmış krema ile karıştırın. Muhallebiyi kaselere 3/1 ölçüsünde doldurun, Sonra muzları ister ezin ister ince dilimler halinde doğrayın, ben ezdim tarifteki gibi ama bir dahakine dilim olarak denemeyi düşünüyorum. Üstüne kavrulmuş fıstıklardan ekleyin gözkararı..

Son olarak;  karameli hazırlayın ve hemen kaselere taksim edin, çünkü karemel çok çabuk donuyor. Tekrar aynı sıralama ile malzemeleri koyun. Tarifte 3 kat şeklinde konuyordu malzemeler fakat ben biraz fazla doldurduğum için 2 kat malzeme oldu :) Böyle de çok güzel oldu! Bir de karamel donduğu için en üstte kıtır şeker taneleri şeklinde kaldı  bu şekilde de kullanılabilir kıtır kıtır :) Karamel yerine çikolata sos da kullanılabilir, ben de deneyeceğim bir dahakine..

Malzemeler;
½ litre Süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
½ su bardağı toz şeker
1 adet vanilya çubuğu

Karamel için;
1 su bardağı şeker
1-2 yemek kaşığı krema

Ara katlar için;
2 adet muz
1 su bardağı yer fıstığı

Hazırlanışı;
Tencereye un, süt, şeker, nişasta ve vanilyayı ekleyin. Sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin. Kıvama geldiğinde kenara alın ve soğutun.
Muzu çatalla ezerek püre haline getirin. Yer fıstıklarını havanda dövün ve tavada kavurun.
Karamel için şekeri bir tavaya koyun ve hiç oynamadan kenarlardan hareketlenerek renk alıp karamel olmasını sağlayın. Ardından kremayı ekleyip çok hızlı bir şekilde karıştırarak homojen olmasını sağlayın.
Bardaklarınızın 3te 1ini muhallebi ile doldurun.  Üzerine muz, fıstık ve karamel koyun. Yeniden muhallebi koyun ve muz, fıstık karamel koyun, en son yeniden muhallebi koyup en üstüne karamel, son olarak da fıstık serperek servis edin. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder